slajd4

logon

Smaller Default Larger

W dniach 14-15.05.2015r. uczniowie gimnazjum: Stec Vanessa, Śmiertka Anna, Bania Izabela, Mastalerz Angelika, Justyna Kania i Daniel Oczkowski wraz z opiekunem Panią Anną Średniawa wzięli udział w wycieczce szkolnej do Budapesztu organizowanej przez Publiczne Gimnazjum w Ciężkowicach. W pierwszym dniu wycieczki zwiedziliśmy stolicę Węgier – Budapeszt. Miasto położone jest na brzegach rzeki Dunaj. Dwie części miasta połączone są pięknymi zabytkowymi mostami. Uczniowie zobaczyli m.in.  Basztę Rybacką, Kościół Macieja, Wzgórze Zamkowe, Bramę Wiedeńską, Zamek Królewski,  Galerię Narodową, Muzeum Historii Budapesztu, Park Vorasliget, Plac Bohaterów,  Cytadelę na Wzgórzu Gelerta. Około godziny 18 00 przyjechaliśmy do hotelu Berlin. Po zakwaterowaniu i zjedzeniu obiadokolacji udaliśmy się na rejs statkiem po Dunaju, a następnie w blasku zapalonych lamp przeszliśmy ulicami miasta. W drugim dniu wycieczki zwiedziliśmy  Wyspę Małgorzaty, poruszając się specjalną kolejką. Zobaczyliśmy ruiny klasztoru Dominikanek i mogliśmy podziwiać park na wyspie z pięknymi ogrodami. Następnie zobaczyliśmy Węgierską Akademię Nauk, Parlament, kościół św. Stefana. Po zakupie pamiątek udaliśmy się do miejscowości Szentendre. Zwiedziliśmy tam kościół św. Piotra i Pawła oraz  Muzeum Marcepanu. Do Polski powróciliśmy około godziny 24:00.  Wycieczka do Budapesztu była bardzo udana, dostarczyła nam wielu wrażeń i niezapomnianych chwil. Dziękujemy Panu Dyrektorowi Publicznego Gimnazjum w Ciężkowicach i organizatorom wycieczki za umożliwienie nam udziału w tym wyjeździe. Mamy nadzieję, że nie był to ostatni tego typu wyjazd. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.