slajd4

logon

Smaller Default Larger

Dnia 15 czerwca 2023r. uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami po raz kolejny zostali zaproszeni do siedziby Koła Gospodyń Wiejskich w Bruśniku. Tym razem dzieci brały udział w warsztatach wicia wianków na zakończenie Oktawy Bożego Ciała.

Na początku uczniowie zostali zapoznani z tradycją wicia wianków w aspekcie religijnym i ludowym. Dowiedzieli się także, jakie znaczenie symboliczne oraz wartości lecznicze mają zioła i kwiaty wykorzystane do ich wykonania. Następnie według otrzymanego instruktarzu, wspólnie z nauczycielami i pomocą Pań z KGW wili wianki. Praca przebiegała w wyjątkowej atmosferze przepełnionej pięknym zapachem kwiatów, radością dzieci i życzliwością Organizatorek. Należy podkreślić, że Panie z KGW mają wspaniałe podejście do dzieci. Zadbały nawet o pyszny poczęstunek dla wszystkich, w postaci własnoręcznie wykonanych naleśników z serem i konfiturą.

Serdecznie dziękujemy za zorganizowanie warsztatów i liczymy na dalszą współpracę.

Dnia 16 czerwca  2023r. grupa Jeżyki wraz z klasami I-III wyruszyli  na długo wyczekiwaną wycieczkę do Europejskiego Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie.

Wraz z naszym przewodnikiem wróżką  przeszliśmy przez „mysią norkę” w świat bajek i baśni. Mieliśmy tam możliwość odgadywania bajek na podstawie rekwizytów ukrytych w okienkach, „przenoszenia” na tablicy interaktywnej bajkowych bohaterów do krajów, z których pochodzą. Potem ze stacji Pacanów wraz z Koziołkiem Matołkiem pojechaliśmy w podróż pociągiem, z którego okien oglądaliśmy różne piękne krajobrazy. W iście bajkowej scenerii i z odpowiednimi efektami akustycznymi pociąg zamieniał się w łódź podwodną, w rakietę aż w końcu zawiózł nas pod bramę „zaczarowanego ogrodu”, który otworzył się po odnalezieniu klucza do bramy. Tam wysłuchaliśmy opowieści, a potem mogliśmy pospacerować po tym przepięknym miejscu, w którym nawet kwiaty do nas mówiły.

Odgadywaliśmy też tytuły bajek, oglądaliśmy w mini-kinie wybraną przez nas bajkę , potem w zaczarowanej komnacie w szklanych kulach byli bohaterowie znanych i mniej popularnych bajek i baśni – musieliśmy odgadnąć ich tytuły i w nagrodę wysłuchaliśmy jedną z wybranych baśni.

Następnie mogliśmy poznać bliżej historię bajki polskiej. Pomogła nam w tym drewniana ściana stylizowana na ludową wycinankę, pełna niespodzianek ukrytych w tajemniczych schowkach.  Pomiędzy tymi atrakcjami mogliśmy wspaniale bawić się na ogromnym placu zabaw, korzystać z parku linowego, zwiedzić Mini- Zoo. Oczywiście nie zabrakło też pysznych lodów oraz smacznego obiadku. Aż trudno wprost uwierzyć, że w tym jednym miejscu można było przeżyć i zobaczyć tak wiele.

Przez cały czas spędzony w tym zaczarowanym miejscu dzieciaki chętnie pozowały do pamiątkowych zdjęć . Zapraszam do ich obejrzenia.

6 czerwca 2023r. odbyła się wycieczka do Nowego Sącza, w której wzięli udział uczniowie klas IV-VIII. Pierwszym punktem programu była wizyta w ośrodku paintballa laserowego – LaserShot. Jest to w pełni bezpieczna i wysoko ceniona atrakcja, która przyciąga tłumy zarówno dzieci, jak i dorosłych fanów tego typu rozrywek. Dla uczniów naszej szkoły była to fantastyczna okazja do nabywania umiejętności współdziałania w grupie. Kiedy dwa dane zespoły zawodników przemierzały piwnice obiektu, doskonaląc swoje umiejętności ,,strzelania” do celu, reszta uczniów żywiołowo im kibicowała obserwując podgląd z kamer. Zabawa zakończyła się wręczeniem pamiątkowych medali zwycięzcom rywalizacji.

Następnie przyszedł czas na odpoczynek i zjedzenie posiłku w restauracji McDonald’s. Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Miasteczka Galicyjskiego. Na miejscu mieliśmy przyjemność odbyć wyjątkową podróż na galicyjską prowincję przełomu XIX i XX wieku. Zespół przewodników po miasteczku zadbał o to, abyśmy mogli w pełni wczuć się w klimat tego miejsca i zobaczyć jak funkcjonuje muzeum na wolnym powietrzu. Obejrzeliśmy m.in.: warsztat zegarmistrzowski, pracownię fotograficzną, pracownię garncarza, pracownię krawiecką, pracownię rzemieślniczą dawnej galanterii drewnianej, remizę strażacką, aptekę z drogerią, gabinet dentystyczny oraz starą pocztę galicyjską. Ostatnią atrakcją i jednocześnie niespodzianką dla uczniów było uczestniczenie w warsztatach edukacyjnych. Celem tego spotkania było m.in. przygotowanie świec sojowych. Wszyscy uczniowie chętnie włączyli się powierzone im zadanie polegające na udekorowaniu świec, które następnie mogli zabrać ze sobą na pamiątkę.