slajd4

logon

Smaller Default Larger

Dzięki osobistemu zaangażowaniu Pana Burmistrza Zbigniewa Jurkiewicza gmina Ciężkowice otrzymała w tym roku środki na zorganizowanie półkolonii dla dzieci i młodzieży szkolnej z rodzin rolników. Tę formę wypoczynku zorganizowano w Zespole Szkół Publicznych w Bruśniku, gdzie 104 uczestników pod opieką 8 - osobowej kadry przez 10 dni (od 1 do 10 sierpnia) korzystało z wakacyjnego wypoczynku . Codziennie po wspólnym śniadaniu na uczestników czekało wiele atrakcji. Dzieci uczestniczyły w rozgrywkach sportowych zorganizowanych na sali gimnastycznej i boisku szkolnym. Dzieci brały udział w zabawach integracyjnych, ruchowych, grach i zabawach terenowych i świetlicowych.

W związku z wysokimi temperaturami uczestnikom codziennie zapewniano wodę mineralną do picia. W ramach półkolonii zorganizowano wycieczki autokarowe do kina w Tuchowie na film „Epoka lodowcowa 5”, Parku Wodnego w Tarnowie i Skansenu w Szymbarku gdzie mogli zapoznać się z warunkami życia na wsi w dawnych czasach i uczestniczyli w zajęciach warsztatowych wytwarzając ekologiczne mydła.

Podczas wycieczki do Bobowej zwiedzili Synagogę ( zapoznali się tam z historią Żydów), prywatne muzeum pamiątek wojennych i motoryzacji, wytwórnię lodów tradycyjnych .W Centrum Kultury obejrzeli wystawę koronek klockowych i uczestniczyli w pokazie ich wykonywania. Poznawali historię i atrakcje turystyczne i ciekawe miejsca naszej gminy ,zwiedzając Skamieniałe Miasto , Muzeum Przyrodnicze w Ciężkowicach i Muzeum Etnograficzne „Grociamia” w Jastrzębi. Piknik zorganizowany na Jamnej był okazją do zapoznania się z historią i terenem, oraz do wspólnych zabaw na świeżym powietrzu.

Na wycieczkach pieszych po terenie miejscowości Bruśnik uczestnicy zwiedzali Sanktuarium w Bruśniku oraz mogli podziwiać pejzaże z wieży widokowej. W ramach profilaktyki zorganizowano spotkania z przedstawicielami Policji , Straży Pożarnej i Opieki Medycznej. Duża atrakcją dla uczestników były pokazy w planetarium , zabawy na dmuchanej zjeżdżalni i kule wodne w basenie rozłożonym na boisku szkolnym. W ostatnim dniu półkolonii zorganizowano zabawę i dyskotekę z udziałem animatorów i wieloma atrakcjami w domu weselnym „Na wzgórzu” w Bystrej , który przez 10 dni żywił uczestników dostarczając obfite i smaczne śniadania oraz obiady z deserami . Na zakończenie wszyscy otrzymali wyprawki z przyborami szkolnymi.

Dnia 30.06.2016r. dla uczniów, którzy osiągnęli wysokie wyniki w nauce i w sporcie oraz mieli stuprocentową frekwencję zorganizowano wyjazd na basen do Tarnowa i do kina. Wszyscy uczestnicy świetnie się bawili pływając i zjeżdżając na zjeżdżalniach zwłaszcza, że na zewnątrz był ogromny upał. Kiedy czas wspólnej zabawy w basenie dobiegł końca, nasi opiekunowie zabrali nas do McDonalda. Ostatnim punktem naszej wycieczki było obejrzenie interesującego filmu pt. ,,Mój przyjaciel orzeł’’ w kinie w Tuchowie.  Wszyscy zmęczeni, ale w świetnych nastrojach wróciliśmy do naszych domów. Bardzo serdecznie dziękujemy opiekunom pani Annie Średniawie, pani Danucie Deś, pani Teresie Krawczyk i panu Mirosławowi Kiełbasie za bardzo miłe wspomnienia z dzisiejszej wycieczki.

Dnia 24.06.2016r. w naszej szkole odbyło się Uroczyste Zakończenie Roku Szkolnego 2016/2016. Rozpoczęło się ono Mszą Świętą odprawioną przez Księdza Proboszcza S. Krużla, na którą poszliśmy w uroczystym szyku za pocztem sztandarowym. Po nabożeństwie wróciliśmy do szkoły, na halę sportową, gdzie nastąpiło przekazanie Sztandaru Szkoły przez opuszczających szkołę uczniów klasy III gimnazjum uczniom klasy II. Po odśpiewaniu hymnu państwowego i hymnu szkoły Pan Dyrektor wręczył świadectwa i dyplomy absolwentom gimnazjum. Uczennica kl. III gimnazjum Justyna Śmiertka w imieniu całej klasy pożegnała wszystkich piękną balladą. Następnie odbyła się część artystyczna: najpierw podsumowały swój pierwszy rok edukacji dzieci z oddziału przedszkolnego, potem uczniowie kl. III szkoły podstawowej podziękowali swojej pierwszej wychowawczyni, p. Teresie Krawczyk, a na końcu szóstoklasiści pożegnali podstawówkę i swoich nauczycieli. Kolejnym punktem uroczystości było wręczenie przez Pana Dyrektora świadectw z wyróżnieniem, oraz stypendiów na wakacje tym, którzy osiągnęli średnią 5,0 i reprezentowali szkołę na szczeblu ponad gminnym. Pan Dyrektor zakomunikował także, że w nagrodę za bardzo dobre wyniki, osiągnięcia sportowe oraz stuprocentową frekwencję 42 uczniów naszej szkoły pojedzie na wycieczkę do Tarnowa, na basen i do kina. Po pracowitym, pełnym sukcesów roku szkolnym rozpoczęliśmy z radością wakacje.

Dnia 14.06.2016r. do naszej szkoły przybyła grupa rekonstrukcji historycznych „POLANIE”. Zaprezentowali nam pokaz historyczny pt. „Słowianie”. Podczas przedstawienia mogliśmy zgłębić naszą wiedzę na temat genezy i pochodzenia Słowian czy też dowiedzieć się różnych ciekawych rzeczy o ich życiu, zwyczajach i kulturze. Zostały zaprezentowane stroje słowiańskie, męskie jak i damskie. Mogliśmy zobaczyć broń jaką posługiwał się ten lud, a nawet stanąć do walki. Najodważniejszy okazał się Jacek Dziubaczka, który wyszedł zwycięsko z pojedynku  i uratował piękną czarownice, którą została Laura Karpińska. Pokaz był bardzo ciekawy. Najbardziej aktywni, którzy dobrze odpowiadali na pytania prowadzącego zostali nagrodzeni dobrymi ocenami z historii. Kiedy przedstawienie dobiegło końca mieliśmy możliwość bliżej przyjrzeć się bronią i stroją. Atrakcjami były również dyby i krzesło dla czarownic z kolcami. Wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem całego przedstawienia i opowiadań. W świetny i ciekawy sposób zdobyliśmy nową i na pewno przydatną wiedzę.

Dnia 18.05. 2016 r. w naszej szkole została zorganizowana wycieczka do Krakowa. Głównym jej celem było obejrzenie sztuki pt. „Romeo i Julia”  w Teatrze im Juliusza Słowackiego. Młodzież gimnazjalna wraz z panią Anną Samek i panią Magdaleną Piwowar -  Guo z samego rana, pociągiem udała  się w podróż. Sztuka była niesamowita, przeplatana scenami współczesnymi, z nutką humoru. Nikt nie mógł nawet pomyśleć o nudzie. Nie spodziewaliśmy się, że  klasyczny dramat może zostać przedstawiony w tak genialny, atrakcyjny sposób. Po emocjonującym spektaklu udaliśmy się na Rynek, gdzie poszliśmy do  Kościoła Mariackiego .  Po ekspresowym zwiedzaniu Krakowa ruszyliśmy w drogę powrotną. W pociągu wymienialiśmy się opiniami na temat obejrzanej sztuki. Nie ulega wątpliwości, że wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem. Bardzo dziękujemy pani Annie Samek i pani Magdalenie Piwowar- Guo za inicjatywę oraz zorganizowanie tej wycieczki.