slajd4

logon

Smaller Default Larger

W dniach 26-27 maja 2015r. odbyła się wycieczka szkolna dla uczniów klas 4-6 SP i 1-3 GP z Bruśnika do Rostkowa i Warszawy. Wyjazd zorganizował pan dyrektor Kazimierz Madej. Celem podróży było poznanie życia patrona naszej szkoły - św. Stanisława Kostki oraz zwiedzenie stolicy. Wycieczka rozpoczęła się późnią nocą z 25. na 26. maja. Wyjeżdżając spod naszej szkoły o 00:00, większość z nas czekała na wspaniałe widoki mijanych nocą miast. Około godziny 9:00 26 maja 2015r. dotarliśmy do Przasnysza, skąd rozpoczęliśmy godzinną pielgrzymkę do Rostkowa. Po dotarciu do Sanktuarium Św. Stanisława Kostki ksiądz odprawił tam Mszę Świętą oraz opowiedział o życiu naszego patrona.

Następnym celem naszej wycieczki był Zalew Zegrzyński, ale z powodu niekorzystnej pogody ominęliśmy tę atrakcje, obserwując Zalew z okien autokaru. Po południu zakwaterowaliśmy się w Centrum Caritas w Warszawie. Po obiadokolacji oraz rozgoszczeniu się w otrzymanych pokojach, z powodu pogorszenia się pogody, nie udało nam się zwiedzić Cmentarza Powązkowskiego oraz Multimedialnego Parku Fontann, lecz w zamian za to poszliśmy na seans filmowy, zorganizowany specjalnie dla nas.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy bardzo szybko - śniadaniem o godz. 7:00; Potem pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernika, gdzie spędziliśmy trzy godziny, testując wspaniałe cuda technologii. Wszyscy byli pod ogromnym wrażeniem tego miejsca. Największe wrażenie wywarły na nas doświadczenia, w których sami mogliśmy wziąć udział, m.in. sztuczne trzęsienie Ziemi. Oprócz tego, można było tam wykonać wielu doświadczeń fizycznych, a także dowiedzieć się wiele ciekawych rzeczy z zakresu biologii, astronomii, chemii itp..

Po opuszczeniu Centrum Nauki Kopernika wybraliśmy się pieszo na Zamek Królewski. Słuchaliśmy opowieści przewodnika i zachwycaliśmy się bogatym wystrojem zamku, pięknymi obrazami i portretami oraz ciekawą historią tego miejsca. Następnie spacerowaliśmy  po Starym Mieście, spotykając kibiców dwóch drużyn, grających tego dna na Stadionie Narodowym, co było powodem ominięcia tej atrakcji przez naszą wycieczkę.

Po miłym spacerze udaliśmy się do Łazienek Królewskich. Niestety, nie mogliśmy zobaczyć wnętrza, ponieważ trwały tam prace remontowe, z zewnątrz jednak zachwyciły nas swoim delikatnym pięknem, a korzystając z wolnego czasu udaliśmy się pod pomnik Fryderyka Chopina. Wycieczkę zakończyliśmy udaniem się do Wilanowa. Zachwyciło nas piękno dawnej rezydencji Jana III Sobieskiego oraz ogrody królowej Marysieńki. O godzinie 18:30 udaliśmy się w drogę powrotną do Bruśnika. Ciężko było nam rozstać się ze stolicą. Do domu wróciliśmy ok. godz. 3:00 nad ranem, 27 maja 2015r..

Podsumowując całą wycieczkę, uważamy ją za bardzo udaną, mimo kilku niepowodzeń. Wspaniale było udać się szlakiem naszego patrona – św. Stanisława Kostki oraz dokładniej poznać jego historię i miejsce urodzenia. Stolica natomiast olśniła nas swoim pięknem.

Warszawa – nie do opisania… do zobaczenia…