Dnia 31 marca 2025r. w naszej szkole odbyły się warsztaty edukacyjne dla dzieci klas 1-4 oraz przedszkola pt. ,,Roboty segregują odpady”.
Podczas warsztatów dzieci w pierwszej kolejności miały okazję zapoznać się z interfejsem sterującym roboty, aby jak najlepiej poznać ich funkcje i możliwości. Następnie animator rozmawiał z uczniami jak prawidłowo segregować odpady. Po krótkim wprowadzeniu w tematykę recyklingu, segregacji oraz opanowaniu programowania robotów, uczniowie przeszli do ,,sprzątania miasta” robotami. Zadaniem dzieci było zaprogramowanie robotów tak, aby zebrały poszczególne odpady i zawiozły je do odpowiednich pojemników. Na zakończenie odbył się krótki quiz sprawdzający wiedzę z omawianego zakresu.
Dla uczniów takie warsztaty to rewelacyjna nauka poprzez zabawę. Przy okazji opanowania podstaw programowania, utrwaliły wiedzę z zakresu segregowania śmieci.
"Dzień bez plecaka” to inicjatywa, która narodziła się w Stanach Zjednoczonych i szybko zyskała popularność na całym świecie. Celem tego wydarzenia jest nie tylko dobra zabawa, ale także pobudzenie kreatywności uczniów oraz zwrócenie uwagi na trudności, z jakimi borykają się dzieci w niektórych krajach, gdzie codzienna nauka wiąże się z dużymi wyzwaniami.
Nasi uczniowie, zamiast tradycyjnych plecaków, znaleźli nietypowe sposoby na przyniesienie książek i zeszytów, udowadniając po raz kolejny, że ich kreatywność nie zna granic. Szkolne korytarze wypełniły się niesamowitymi pomysłami, które wprawiały w zachwyt
i wywoływały uśmiech na twarzach wszystkich obecnych.
„Dzień bez plecaka” to nie tylko świetna zabawa, ale także okazja do oderwania się od szkolnej rutyny i spojrzenia na codzienne przedmioty w zupełnie nowy sposób.
Zachęcamy do obejrzenia zdjęć z tego wydarzenia. Już nie możemy się doczekać kolejnej edycji „Dnia bez plecaka”. Czym nas jeszcze zaskoczycie?
21 marca, dzień równonocy wiosennej, to wyjątkowy moment w roku, kiedy po długiej i chłodnej zimie w końcu możemy przywitać wiosnę. To czas, w którym przyroda budzi się do życia, a słońce zaczyna ogrzewać ziemię, zapraszając nas do spędzania więcej czasu na świeżym powietrzu. Wiosna to nie tylko zmiana w przyrodzie, ale również nowy początek – symbolizuje nadzieję, odnowę i radość z drobnych rzeczy. Dzień 21 marca to doskonała okazja, by celebrować tę piękną porę roku i wprowadzić do naszej codzienności więcej energii oraz optymizmu.
W naszej szkole, w tym dniu, zostały przygotowane atrakcje, które miały na celu nie tylko uczczenie nadejścia wiosny, ale także edukację i wspólne przeżywanie radości płynącej z tej wyjątkowej pory roku.
Świętowanie rozpoczęło się od aktorskich występów uczniów z młodszych klas. Dzieci z klasy 2 i 3 zaprezentowały pouczającą historię niesfornego Piotrusia, który przez swoje wagary omijał szkołę. Jego przygoda pokazała, jak ważne jest regularne chodzenie do szkoły, ponieważ to właśnie szkoła jest fantastycznym miejscem, które daje nam ogrom wiedzy i otwiera drzwi do przyszłości.
Następnie na scenę wkroczyły w barwnych strojach dzieci z przedszkola i kl.1., które w inscenizacji pt.„ Gdzie jest wiosna?” wcieliły się w role reporterów i dziennikarzy poszukujących w terenie pojawienie się pierwszych oznak wiosny. Dzięki ich relacjom mogliśmy zobaczyć, jakie pierwsze kwiaty zakwitły na łące, jakie ptaki wróciły z ciepłych krajów. Uczestniczyliśmy również w przebudzeniu niedźwiedzia czy poszukiwaniu żony przez ślimaka. Na zakończenie różnokolorowy korowód dzieci radosnym śpiewem powitał Panią Wiosnę, by razem z nią wyruszyć na pierwszy wiosenny spacer.
W tym dniu uczniowie również brali udział w warsztatach profilaktycznych związanych ze zjawiskiem przemocy w sieci. Zajęcia prowadzone były w dwóch grupach wiekowych; młodszej - kl. 1-3 oraz starszej - kl. 4-8. Celem zajęć było zwrócenie uwagi uczniów na zjawisko cyberprzemocy oraz uwrażliwienie ich na specyfikę tego problemu, szczególnie w kontekście możliwych konsekwencji, jakie niesie ze sobą tego typu zachowanie, zarówno dla ofiar, jak i sprawców. W trakcie zajęć uczniowie dowiedzieli się, jakie formy może przyjmować cyberprzemoc, jakie emocje może wywoływać u jej ofiar oraz jakie konsekwencje mogą spotkać osoby, które dopuszczają się przemocy w internecie. Ponadto, uczniowie poznali zasady bezpiecznego i kulturalnego korzystania z sieci, a także dowiedzieli się jak reagować w sytuacjach, gdy z takim zjawiskiem się spotkają. Szczególną uwagę zwrócono na to, jak powinna zachować się ofiara tego zjawiska, gdzie może szukać pomocy oraz jaka jest rola świadków . Uczniowie otrzymali również wskazówki dotyczące tego, jak zmniejszyć ryzyko stania się ofiarą przemocy w sieci.
W trakcie warsztatów dzieci uzupełniały karty pracy , które pomogły im lepiej zrozumieć omawiane zagadnienia oraz wypracować reguły bezpiecznego korzystania z zasobów Internetu teraz , jak i w przyszłości.
Dzień Wiosny w naszej szkole był pełen radości, wspólnej zabawy, edukacji oraz refleksji. Uczniowie nie tylko przywitali wiosnę, ale także poszerzyli swoją wiedzę na temat cyberprzemocy. Był to dzień pełen uśmiechów i wiosennego entuzjazmu.
W dniach 3–7 marca 2025 roku w naszej szkole odbył się Tydzień Kolorów, który dostarczył uczniom i nauczycielom mnóstwo radości i pozytywnej energii. Wydarzenie miało na celu integrację społeczności szkolnej.
Każdego dnia obowiązywał inny kolor, a uczniowie wraz z wychowawcami mieli za zadanie dostosować swój ubiór do wyznaczonej barwy. Samorząd Uczniowski codziennie sprawdzał frekwencję kolorystyczną, a klasa, która najliczniej angażowała się w zabawę, mogła liczyć na zwolnienie z odpowiedzi ustnych i kartkówek.
Największe emocje wzbudziła rywalizacja o słodką niespodziankę, którą zdobyła klasa z najwyższą frekwencją kolorów. Wychowawcy również dołączyli do zabawy i zdobywali punkty dla swoich klas.
Tydzień Kolorów zakończył się sukcesem, pozostawiając po sobie wiele pięknych wspomnień i mnóstwo uśmiechów. Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie i wspólną zabawę!